Menü

Sensiz Yaşamak

SENSİZ YAŞAMAK

Salim Akın (Özer Plak)

Sen Sözden Anlamazmısın?”, “Adet Yerini bulsun”, “Sevgilim Sıra Bende”, “Sevgilim Sen Söyle”, ”Okursun”, ”Aşkımız Tadında Kalsın”, ”Gün Doğmadan Neler Doğar”

Ve bunun gibi altı şarkı adı daha. Bu haftaki uzunçalarımızı tanıtmaya biraz bilmece gibi başladık sevgili müzikseverler. Acaba sizler bu şarkıların hangi türe ait olduğunu yani ilk kez adını duyduğunuz Salim Akın’ın ne tür müzik icra ettiğini şarkılarının adından bulabildiniz mi? Evet, evet çoğumuzun ağzından dökülen ilk sözcüğü duyar gibiyim. Arabesk değil mi? Maalesef yanıldınız. Bu şarkılar tavernada çalışan piyanistlerin arabesk tarzı oluyor. Yani bugüne kadar sabır edip yazmak istemediğimiz İSTİSMAR MÜZİĞİ… Ne yazık ki, 1870’li yılların sonundu Ferdi Özbeğen’le moda olan taverna müzigi artık lüks lokantalara, sosyete kulüplerine hatta mini gazinolara kadar hayli geniş bir alanda yapıldığı için küçümsememek gerek. Salim Akın da bu yerlerde çalışan piyanist şantörlerden biri… Önce İstanbul’un en işlek cadde duvarlarını “Sıra Bende” anons afişleriyle süsleyerek dikkat çeken Akın daha sonra ilk uzunçaları ve kasetiyle plak dünyasında arz- ı endam etti. Ama ne ediş. Zekai Tunca’nın canım eseri “Bunca Güzel İçinde”yi yeniden bestelemiş gibi yorumlama cesaretini gösteren Akın diğer 13 yeni şarkısında resmen istismar müziği yapıyor. Peki bugüne kadar aynı istismarı yapan olmadı mı? Oldu ama bundan sonra olmaması için artık bayrak açacağız. Türk Müziği’ne saygı duyanlar adına. Yaptığı şarkıların acaba hangisini çalıştığı tavernada veya restaurantta seslendirebiliyor Salim Akın? “Elimde Resminle Can Verdiğimi Bir Sabah Okursun Gazetelerde” diye gözyaşı döktürenini mi, yoksa “Çekil Git Başımdan Sen Laf Anlamaz mısın?” diye dayak atar gibi sevgili kovma şarkısını mı? Yoo artık bu kadarı fazla. Bırakalım artık müzikle işkence etmeyi “Eğlenelim Bu Akşam”, “Sevgilim Sen Söyle” gibi hem oynatıp hem eglendiren taverna şarkılarına bir diyecegimiz yok. “Sensiz Yaşamak” gibi duygusal temalara biraz besteye benzer çalışmalara da söz yok. Ama gerisine artık hiç tahammül yok. Eğer Salim Akın “Sıra Bende” diyorsa bu müzik anlayışı, bu istismarlı duygularla değil daha sağlıklı mesaj veren şarkılarla demesi gerek. Bak Gencebay’a, Besen’e, Tatlıses’e nereden nereye geldiler. Onlar da yıllar önce kahretmediler mi? Ama şimdi en iyiye en güzele ulaştılar. Üstelik karamsarlığa bulaşmadan. Evet bu uzunçaları biraz “Kızım Sana Söylüyorum” deyişini hatırlatmak için ”Haftanın Plağı” yaptık. Artık Türk müzikseverlerinin istismar müziğine karnı tok, bu böyle biline…

(Alıntıdır.Bkz:https://www.tozlumagazin.com/shop/urun/sey-dergisinin-1985-tarihli-21-sayisi/)

08.05.2018 00:58

Kategoriler:   Ana Sayfa

Yorum Yaz

Yorumlar