Menü

Bir Selam Yeter

BİR SELAM YETER

NİLÜFER (Yaşar Kekava Plakçılık)

Nilüfer’ın yeni uzunçalarını dinledikten sonra öyle uzun uzun yeni şarkılarını anlatmak yerine “Bidigimiz, bildiğiniz Nilüfer” demek geldi içimden. Ancak Türk Pop Müzigi’nde sesiyle ve özgün çalışmalarıyla hizmet veren bir genç sanatçı olarak Nilüfer’in aylardır hazırladığı uzunçalarının bu kadar kısa bir cümlecikle geçiştirilmesi yanlış anlaşılır düşüncesiyle yine yazmaya karar verdim. “Bidigimiz, bildiğiniz Nilüfer” derken genç şarkıcının öyle kötü bir yapımla çıktığını söylemek olanaksız. Ama önceki çalışmalarından çok farklı bir yanı yok “Bir Selam Yeter”in. Müzik emekçilerine saygınlığını plak kapağında kimlerin ne müzik aletleri kullandığını belirterek bir kez daha gösteren Nilüfer bu plağında da nedense bazı şarkılarının künyesinde bestecilerin adını yazdırmayı unutuvermiş(!) İşin şakası bir yana, Nilüfer’in bildim bileli Rum müziğine olan hayranlığı bu plağında da Çetin Akçan’ın “Haydi Durma” Ülkü Aker’in “Al Götür Beni”, “Bir Gün Dönüp Bir Gün Barışma”, “Ver Elini Bana” adlı kondurma sözleriyle depreşmiş. Ama Rum bestemlerin adlarını koymayı nasıl unutmuş hayret doğrusu? Zülfü Livaneli’nin Theodorakis’lerle, Frandouri’lerle müzik kültüründe ortaklık kurduğu, Sezen Aksu, Engin Evin gibi güçlü seslerin etkisi altında kaldığı yaramaz komşularımızın müziğinden birkaç örnek okumak ayıp bir şey mi? Onlar da bizim eserlerimizi alıp Rumca okumuyorlar mı? Bence Nilüfor’in bu çekingenlikten artık kurtulması gerek. Yoksa bir uzunçaların ve artık şarkıların künyeleriyle basıldığı yasal kasetlerin genelinde daha çok dikkati çekiyor ve yadırganıyor. Eğer Rum bestecinin adını yazmak ters geliyorsa o zaman Gönül Akkor’un da yeni plağında olduğu gibi “Bir Gün Dönüp Bir Gün Barışma” adlı esere prodüktörün uyanıklığıyla İbrahim Şahin gibi bir besteci uydurulabilir künyeye. Nilüfer yine aynı Nilüfer dedim. Pırıl pırıl sesi, güçlü hançeresiyle şarkıları öylesine duyarak okuyor ki devrik, serbest, vezinli yazılmış şarkı sözlerinin anlamsızlığı hissedilmiyor bile. Ama bu arada özgün bestelere de yer vermemiş değil Nilüfer. Örneğin uzunçalara adını veren “Bir Selam Yeter” yine Ülkü Aker – Selmi Andak ikilisine ait olan “O Sevgili Nerede” ve “Bir Mevsim Arıyorum” tam Nilüfer’lik şarkılar. Hele hele Kayahan’ın sözüyle müziğiyle ortaya çıkardığı iki yapıtı var ki dinlenmesi doyumsuz. Evet “Yağmur”u, “Acıkmışım Sevgine”yi Türk Pop Müziğinde yüreklendirici şarkılar olarak mutlak dinlemelisiniz. Keza rahmetli Çiğdem Talunun yarım bıraktığı şiiri tamamlayan Zeynep Hilav ile Melih Kibar’ın ürünü olan ”Neden Sanki Neden”i de…Uzunçalar ve aynı adı taşıyan yasal kasette üzerinde konuşulacak son iki şarkı ise Nilüfer’in yazıp bestelediği ”Erkekler Ağlamaz”. Her ne kadar diğer şarkıları gibi günün sevilen bazı pop şarkılarını orkestrasyonuyla anımsattırsa da Nilüfer’in kendine has yorumu ve duygusallığı kulaklardaki çağrışımları silip götürüyor hemen. ”Mavi Mavi”ye gelince… Evet Burhan Bayar’ın “Mavi Mevi”sini bir de Nilüfer’den dinleyin diyorum. Eğer kasıtlı bir degerlendirme olmazsa TRT denetimini aştığı takdirde Nilüfer müzik dünyasında Zerrin Özerin ”Gönül” fırtınasını ikinci kez estirebilir. ”Mavi Mavi” ile… Osman İşmen’in disko düzenlemesine renk veren alkış efektleri ve Harun Koçakın nefis vokalleri arabesk türküyü bambaşka bir havaya sokmuş. Dedim ya Nilüfer aynı Nilüfer. Yaptı mı en kalitelisini yapıyor. Üstelik meslektaşlarına saygısızlık etmeden her zamanki iddiasız iddialılıgıyla…

(Alıntıdır.Bkz:https://www.tozlumagazin.com/shop/urun/sey-dergisinin-1985-tarihli-11-sayisi/)

29.11.2017 19:34

Kategoriler:   Ana Sayfa

Yorum Yaz

Yorumlar