Menü

Bir Moda Delisi

Sanatçı her zaman kendisini yenilemeli” ilkesine yeniliği seven sanatçılardan daha çok inanıyoruz. Ama yenilik uğuruna da garip garip kılıklara girenlere “hayır” diyoruz..İşte bu ilkeye çılgınlık derecesinde bağlı olan genç sanatçılardan biri İlhan İrem.Bugüne kadar girmediği kılık hemen hemen yok gibi… Hani kırkından sonra şöhretini garip kılıklarla ve de hayal showlarıyla ayakta tutmaya çalışan Erol Büyükburç var ya….. İşte İlhan İrem de adete Büyükburç’un genç bir kopyası…Geçtiğimiz günlerde sahne çalışması için Ankara’ya giden İlhan İrem bu arada ünlülerin uğrak yeri olan Çin Lokantasına gidiverdi. Keşke gitmez olaydı.Bir Çinliden daha çok Çinli olup çıktı karşımıza.Eskilerden beri uzakdoğunun gizemli havasına kapıldığını söyleyen İlhan İrem, bundan önceki plaklarında Hint çalgılarını denediğini ve Hint ezgilerine yer verdiğini itiraf ederken şimdi de aklını Çin müziği ile bozdu. Yakında çıkacak uzunçalarına mutlak Çin ezgilerinden birkaç motif koyacağını söyleyen İrem bununla da kalmadı, garsonların giydiği kimonolardan birini giyerek “Karşınızda İlhan Çeng Yang” diyerek çıkıverdi objektifimizin önüne. Şimdi gelin de İlhan’ İrem’e “bir moda çılgını” demeyin. Modayı çok yakından takip etmesine rağmen “Shogun” modasını biraz geriden takip etti ama sonunda etti ya yenilik uğruna. Gerisini boş verin insanın zaman zaman da biraz kendini hatırlatması lazım değil mi?

DISCO 83

Bundan önceki uzunçalarında Bülent Ersoy’un arabesk müziğe doğru çok yalın ve de titiz bir çalığına göstermeden geçiş yaptığını dile getirmiştik. Yine o uzunçalarında henüz kadın sesini oturtmayan Bülent Ersoy’un geçtiğimiz hafta yeni plak şirketinden yeni uzunçaları çıkıverdi. Kapağındaki dudak izinin frapanlığı dışında oldukça zevkli hazırlanmış olduğu kanısı, plağın dönmesiyle kulağa galan ilk eserde ortaya çıkıyor. “Fantazi Türk sanat müziği” olarak adlandırabileceğimiz Muzaffer Özpınar’ın bestesi “Düşkünüm Sana”yı daha Önceden Nükhet Duru’dan ve Saracettin Erman’dan dinlemiştik. Ama yorum alarak Ersoy kadar hiçbirisi aynı lezzeti verememiş. Zafer Dilek’in yaptığı düzenlemelerde kullanılan saksafon ve çan seslerini çıkartan kloş-tüpler öylesine yerinde kullanılmış ki insan defalarca dinlese sıkılmıyor. Yalnız Bülent Ersoy’un plağı koyar koymaz feryat edercesine okuduğu şarkının sözleri dışında kulağı rahatsız edan hiçbir şey yok. Aynı feryatlar saman zaman diğer eserlerde de kulağa batıyor va Bülent Ersoy’un geçmişteki erkek yorumunu anımsattınyor. “Bir Daha Sevmek Yok” “Baklayla” “No Fayda” “Dünya Bile Gözümde Değil” “Sen Varsın Diye” “Anlatamadım”adlı birbirinden yani asarlar arabesk motiflerin en klas biçimde işlendiği Ersoy’un yorumunun ilk kez ruh bulduğu eserlar. Ve Necdet Tokatlıoğlu’nun yılın şarkısı seçilen “Bir Sevgi İstiyorum”» bir de Bülent Ersoy’dan dinleyin dercesine seslendirmiş sanatçı. Tabii ki şarkının hakkını da tane tane vermiş… Bundan önceki yorumuna göre daha bir şiirsel uslüp getiren Ersoy’a yakışır bir plak çıkmış kısaca…

(Alıntıdır. Bkz. https://www.tozlumagazin.com/shop/urun/sey-dergisinin-1983-tarihli-14-sayisi/)

28.03.2017 15:16

Kategoriler:   Ana Sayfa

Yorum Yaz

Yorumlar